CASE
Å utvikle en dynamisk identitet for Miljøfestivalen i Moss.
MÅLGRUPPEN
Barn og unge, samt deres familier.
Både folk som er interesserte i miljø, og de som ønsker å gjøre mer for å ta vare på miljøet.
VERDIORD
Grønn
Union
Dynamisk
Inspirerende
PROBLEMSTILLING
Hvordan skape en dynamisk og inspirerende identitet for Miljøfestivalen, som engasjerer barn, unge og familier, samt organisasjoner og næringsliv, til å ta mer bærekraftige valg ?
LØSNING
Bien fungerer som en pollinerer og spiller en viktig rolle i økosystemet.
Akkurat som bien sprer pollen fra blomst til blomst, sprer Miljøfestivalen kunnskap og glede, samtidig som den skaper engasjement til å spre seg til nye lokasjoner. Hver bie gjør en viktig jobb alene, men sammen utretter biene noe stort. På samme måte ønsker festivalen å skape fellesskap og engasjere til handling.
Samtidig som bien er en bidragsyter, er den også svært utsatt. Den har en direkte tilknytning til miljø som både bidragsyter, og stakeholder.